مقالات

نحوه صحیح استفاده از لنز چشم

استفاده از لنز چشم

لنز چشم ها یکی از محصولات آرایشی- درمانی می باشند. که به دلیل راحتی و زیبایی فوق العاده، طی چند سال اخیر، بسیار پرطرفدار شناخته شدند. از این رو تقاضا استفاده از آن به عنوان یک محصول آرایشی و یا پزشکی بسیار افزایش یافته. اگر شما به تازگی لنز چشم رنگی و یا طبی خریداری نمودید، احتمالا برای قرار دادن آن در چشم خود با کمی مشکل مواجه شوید. از این رو قبل استفاده از لنز چشم برای اولین بار، باید اطلاعات کاملی در این باره به دست آورید.

شاید تصور کنید، فرایند قرار دادن لنز در چشم بسیار سخت و پیچیده است. اما اصلا اینطور نیست! در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با روش صحیح استفاده از این محصولات پرطرفدار بیشتر آشنا شوید.

استفاده از لنز چشم

اولین اقدامات برای  خرید لنز رنگی

اگر اولین بار است که تصمیم به استفاده از لنز چشم گرفته اید، نکات زیر به شما در انتخاب بهتر کمک می نماید. توجه به این نکات از آسیب های احتمالی مانند عفونت ها و دیگر آسیب های جبران ناپذیر جلوگیری می نماید. از آنجایی که خرید این محصولات اولین قدم است. پس به موارد زیر دقت نمایید.

  • انتخاب لنز چشم: برای خرید لنز چشم های طبی اول از همه باید با پزشک معالج خود مشورت نمایید. تا درباره نوع نمره چشم خود اطلاعات دقیقی داشته باشید. اما برای خرید لنز چشم رنگی نیاز به مراجعه پزشک نیست. تنها با توجه به برخی موارد مانند رنگ پوست و مو خود، باید رنگ لنز مورد علاقه خود را انتخاب نمایید. ( مقاله کمکی: انتخاب لنز چشم رنگی )
  • شناخت برند های معتبر: چند سالی است که لنز های چشم در بین مردم بسیار محبوب هستند. از این رو برند های مختلفی در زمینه تولید این محصولات فعالیت دارند. اما همه ی آن ها کیفیت لازم برای خریداری را ندارند. از این رو قبل از خرید بهتر است برند های معتبر را شناسایی نمایید. ( مقاله کمکی: بهترین لنز چشم رنگی )
  • انتخاب فروشگاه معتبر: بعد از انتخاب برند مورد نظر، بهتر است فروشگاهی را انتخاب نمایید که در زمینه فروش لنز چشم دارای اعتبار کافی باشد. و محوصلاتی اصل، با کیفیت و با تاریخ مصرف کافی به شما ارئه نماید. مجموعه مونالنز با چندین سال سابقه فعالیت در این زمینه، بهترین محصولات را از معتبر ترین برند های جهانی به مشتریان خود ارائه می نماید. پس با خیال احت می توانید محصول مورد نظر خود را از این مجموعه خریداری نمایید.
بیشتر بدانید
نکاتی هنگام خرید لنز برای چشم حساس باید بدانید.

استفاده از لنز چشم

روش صحیح استفاده از لنز چشم

برای استفاده از لنز چشم به ترتیب مراحل زیر عمل نمایید:

  1. پیش از استفاده از لنز دستان خود را به خوبی شسته و خشک نمایید. توجه نمایید که هیچ رطوبتی نباید روی دستان شما باقی بماند.از طرفی هیچ نوع کرک و پرزی از حوله یا لباس، روی دستتان نباشد.
  2. حال لنز را روی انگشت اشاره خود بگذارید. سپس سایر انگشتان خود را ببندید. تا در حین گذاشتن لنز مزاحمتی ایجاد نکنند. 
  3. روبروی ایینه بایستید. و نگاه خود را بر روی نوک بینی متمرکز نمایید.
  4. پلک پایین چشم خود را به آرامی با انگشت میانی خود به سمت پایین بکشید.
  5. سپس لبه پایینی لنز را روی سفیدی چشم خود قرار دهید.
  6. حال باید پلک پایین خود را رها نمایید. و سپس چند بار پشت هم و به سرعت پلک بزندی، تا لنز در جای درست قرار گیرد. در این قسمت با استفاده از دست بالایی می توانید مکان دقیق قرارگیری لنز را تنظیم نمایید.

گذاشتن لنز

چگونه لنز را به درستی از چشم خارج نماییم؟

یکی دیگر از مواردی که هنگام استفاده از لنز جشم برای شما چالش برانگیز است، خارج نمودن آن از چشم است. حتی برای برخی افراد این مرحله سخت تر از قرار دادن لنز می باشد. اما این مشکل نیز قابل حل است. کافی است به نکته های زیر دقت نمایید.

  1. مانند مرحله قبل ابتدا دست ها را کامل بشویید
  2. ابتدا پلک پایین چشم خود را با استفاده از انگشت میانی به سمت پایین بکشید. دراین مرحله بهتر است سرتان را به جلو خم کنید.
  3. حال انگشت اشاره همان دست را روی لنز قرار دهید. و لنز را به سمت سفیدی چشم خود هدایت نمایید. سپس با استفاده از انگشت شست و اشاره لنز را به آرامی از چشم خارج کنید.
بیشتر بدانید
استفاده از لنز چشم در پاییز و راهکار رفع خشکی چشم

استفاده از لنز چشم

جمع بندی

استفاده از لنز چشم برای اولین بار شاید کمی چالش برانگیز باشد. اما به محض استفاده از آن متوجه راحتی و زیبایی بیشتر چشمان خود خواهید شد. از این رو خیلی زود استفاده از این محصولات را جزو اولیت های روزمره خود قرار خواهید داد. موارد مذکور در این مطلب شما را در استفاده راحت تر از لنز چشم ها رنگی و طبی یاری می نماید.

اگر برای خرید لنز چشم مناسب دچار ترید شده اید، با مراجعه به صفحه اصلی وب سایت مونالنز، می توانید انواع این محصولات را بر روی چشم طبیعی مشاهده و مقایسه نمایید. سپس با توجه به شرایط خود بهترین محصول را خریداری نمایید.

نوشته های مشابه