مقالات

انواع لنز چشم

انواع لنز چشم

لنز چشم یکی از پرطرفدارترین لوازم درمانی و آرایشی چشم می باشد. این محصول در دو دسته کلی طبی و غیر طبی وجود دارد. لنز های غیر طبی یا همان آرایشی معمولا برای تغییر رنگ چشم و زیبایی بیشتر آن مورد استفاده قرار می گیرند. اما بهتر است بدانید امروزه انواع رنگی لنز چشم به صورت طبی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. یعنی اگر فردی نیاز به لنز طبی برای کنار گذاشتن عینک دارد، و همچنین دوست دارد چشمانی زیباتر داشته باشد، می تواند از لنز طبی-رنگی استفاده نماید. اما اگر شما قصد خرید لنز چشم با کیفیت را دارید، بهتر است قبل از همه ی این ها با دسته بندی لنز ها از نظر جنس آشنا شوید. در ادامه با توجه به نیاز خود می توانید بهترین نوع از انواع لنز چشم را از مجموعه مونا لنز انتخاب و خریداری نمایید.

راهنمایی ابتدایی برای خرید انواع لنز چشم

قبل از هرچیزی ابتدا بهتر است بدانید لنز چشم چیست؟

به عدسی هایی بسیار نازکی که مستقیما بر روی قرنیه چشم قرار می گیرند، انواع لنز های چشمی و یا تماسی گفته می شود. همانطور که در مطالب فوق الذکر بیان نمودیم این لنز ها دارای انواع طبی، رنگی و طبی-رنگی هستند. و هرکدام از این ها بنا بر کاربرد خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. پس اولین قدم انتخاب لنز بر اساس نوع کاربرد آن است. و علاوه بر آن دو فاکتور جنس و مدت زمان استفاده از این محصول هم در هنگام خرید باید در نظر گرفته شوند.

بیشتر بدانید
لذت خرید لنز چشم با کیفیت و دنیای رنگی تر

افرادی که دارای آسیب های چشمی و یا عیوبی چون دوربینی، آستیگماتیسم، نزدیک بینی می باشند و استفاده از عینک برای آن ها دشوار است، استفاده از لنز می تواند بهترین گزینه برای آنان باشد. اما اگر چشمانتان کاملا سالم است و فقط به دنبال یک تغییر برای شرکت در مراسم و یا قرار های مهم هستید، پیشنهاد مونا لنز به شما استفاده از لنز های رنگی بهترین برند های دنیا می باشد.

پس برای خرید یک لنز خوب ابتدا نیاز خود را در نظر گرفته و سپس مدت زمان استفاده و جنس آن را انتخاب نمایید.

انواع لنز چشم

دسته بندی لنز ها بر اساس جنس

انواع لنز های تماسی یا چشمی از نظر جنس به 5 دسته مختلف تقسیم بندی می شوند.

  1. لنز های چشم سخت: این لنز ها اکسیژن رسانی ضعیفی برای چشم شما دارند. و عادت کردن به استفاده از آن ها کمی زمان بر است. اما با همه ی این ها عملکرد فوق العاده ای در برابر انعکاس نور دارند.
  2. انواع لنز چشم گازی یا نفوذ پذیر: این نوع لنز های چشم برای افرادی که دارای آستیگماتیسم چشمی هستند بسیار مناسب می باشد.
  3. لنز چشم ژله ای: این محصولات بسیار نرم، راحت و نازک هستند. زیرا در ترکیب آن ها از ژلاتین و آب استفاده شده است.
  4. لنز ها سیلیکونی: این محصولات که جزو دسته لنز های نرم شمرده می شوند، سطح اکسیژن رسانی بیشتری نسبت به نوع ژله ای دارند. و اکسیژن لازم برای قرنیه چشم را فراهم می نمایند.
  5. آخری نوع لنز، ترکیبی ها: قیمت این لنز ها نسبت به دیگر انواع آن بیشتر می باشد. زیرا این محصولات تقریبا ترکیبی از ویژگی های 4 نوع دیگر است. شفافیت آن ها مانند لنز های گازی و نرمی و راحتی آن مانند سیلیکونی ها می باشد.
بیشتر بدانید
مهم ترین نکات برای خرید لنز رنگی طبیعی

توجه: لنز های GP یا گازی دید بهتری نسبت به لنز های ژله ای و سیلیکونی دارند.

تقسیم بندی انواع لنز رنگی بر اساس مدت زمان استفاده

لنز های چشمی نیز مانند بسیاری دیگر از محصولات دارای تاریخ مصرف می باشند. و از آن جایی که این محصولات به طور مستقیم با چشم شما در تماس می باشند، بهتر است نسبت به استفاده از آن در مدت زمان معین توجه نمایید.

  • لنز های سالانه: انواع لنز چشم طبی و غیر طبی برای استفاده یکساله موجود می باشند. با خرید این محصول تا 1 سال از خرید هرگونه لنز بی نیاز خواهید بود.
  • لنز های فصلی: مدت زمان استفاده از این لنز ها تنها 3 ماه می باشد. از این رو اصطلاحا آن ها را لنز های فصلی می نامند.
  • هفتگی: این لنز ها نیز همانطور که از نامشان پیداست، تنها یک هفته قابل استفاده می باشند. و بعد از آن دیگر کیفیت لازم و کافی نخواهند داشت.
  • روزانه: استفاده مجدد از لنز های یکبار مصرف بسیار خطرناک است. این محصولات بعد از باز شدن پلمپ تنها یکبار باید مورد استفاده قرار گیرند.

آشنایی بیشتر با برند معروف کره ای: خرید لنز چشم لومینوس

خرید لنز چشم

جمع بندی

برای خرید هر محصولی، به خصوص خرید لنز چشم که مستقیما با چشم شما در تماس است ابتدا بهتر است اطلاعات خود را بالا ببرید. سپس با خیال راحت یک خرید مطمئن را تجربه نمایید.

حال که با انواع لنز چشم و ویژگی آن ها آشنا شده اید، می توانید با مراجعه به صفحه اصلی وب سایت مونا لنز بهترین محصولات را از معتبر ترین برند های جهانی خریداری نمایید.

بیشتر بدانید
معرفی 3 برند برتر لنز چشم رنگی

تمام محصولات موجود در این مجموعه از کیفیت لازم و کافی برخوردار می باشند. چرا که رضایت مشتریان رمز ماندگاری همیشگی ما است.

نوشته های مشابه