مقالات

تفاوت نمره عینک و لنز

تفاوت نمره عینک و لنز

اگر تا به حال برای خرید لنز طبی چشم اقدام کرده باشید، قطعا متوجه تفاوت نمره عینک و لنز مورد نظر شده اید. و برایتان سوال است که دلیل این تفاوت چیست و آیا می توان نمره عینک را به نمره لنز تبدیل نمود یا خیر؟

برای دریافت پاسخ سوال های خود، بهتر است تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

تفاوت نمره عینک و لنز

علت تفاوت نمره عینک و لنز چشم چیست؟

اصلی ترین دلیل تفاوت نمره عینک و لنز چشم، تفاوت در ساختار آن ها می باشد. در واقع، عدسی های عینک حدود چند میلی‌متری از چشم فاصله دارند. اما لنز ها در نزدیک ترین حالت به طور کامل روی چشم می چشبند. از این رو عملکرد عدسی لنز و عینک با یکدیگر متفاوت است. پس طبیعی است که میان نمره چشم شنا در عینک و لنز، تفاوتی وجود داشته باشد.

خرید لنز چشم

آیا می توان از نسخه عینک برای خرید لنز چشم طبی استفاده کرد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که نمی توان از نسخه عینک، برای خرید لنز چشم طبی استفاده نمود. زیرا همانطور که بیان نمودیم، بین نمره عینک و لنز تفاوت زیادی وجود دارد. اما این تنها دلیل عدم استفاده از نسخه عینک نیست. به غیراز تفاوت فاصله البته نمره آن ها، تفاوت‌های دیگری نیز میان نسخه لنز طبی و عینک وجود دارد. در واقع نسخه لنز اطلاعات بیشتری نسبت به نسخه عینک دارد. این اطلاعات عبارتند از:

  • تاریخ انقضاء: لنز های نمره دلر معمولا دارای مدت زمان مشخص برای استفاده هستند. و شما حداکثر با خرید لنز های سالانه، تا یک سال می توانید از این محصولات استفاده نمایید. و اگر تاریخ انقضا لنز شما به پایان رسیدف باید مجدد به پزشک مراجعه نموده و لنز طبی جدید تهیه نمایید.
  • انحنای لنز یا همان Base curve: یکی از معیار های مهم در خرید لنز چشم، BC می باشد. این معیار نشان دهنده انحنای سطح پشتی لنز است. و لازم است بدانید این انحنا کاملا متناسب با شکل قرنیه شما تعیین می‌شود. و تشخیص دقیق این معیار موجب تشخیص عدم خیلی سفت و یا خیلی شل بودن لنزچشم شما می شود.
  • متریال ساخت: بهتر است بدانید در نسخه های لنز، نام تجاری و مواد ساخت بیان می شود. افرادی که بسیار از لنز چشم استفاده می نمایند، و به خصوص آن هایی که شب ها نیز با لنز چشم می خوابند، به این مورد باید توجه ویژه تری داشته باشند.
  • قطر لنز یا همان  Diameter: قطر لنز معیاری است که با کلمه اختصاری DIA نشان داده می‌شود. و این اندازه در کنار انحنای لنز، تعیین کننده نحوه قرار گیری لنز در جشم شما را تعیین می کند. در بیشتر موارد، قطر لنزهای تماسی نرم از ۱۳.۵ تا ۱۴.۵ میلی‌متر و قطر لنزهای نفوذپذیر گاز بین ۸.۵ تا ۹.۵ میلی‌متر است.
بیشتر بدانید
لنز چشم سبز

روش های تبدیل نمره عینک به لنز

  1. استفاده از جدول تبدیل نمره عینک به لنز
  2. استفاده از فرمول Fc=F/(1-xF) در این فرمول ( F نشان دهنده نمره عینک و X فاصله از چشم می باشد. )

تفاوت نمره عینک و لنز

کلام آخر

با توجه به مطالب فوق الذکر دریافتید که دلیل اصلی تفاوت نمره عینک و لنز تفاوت در ساختار آن ها است. و اگر شما قصد تعویض عینک و استفاده از لنز چشم را دارید، بهتر است حتما از نسخه مخصوص خرید لنز استفاده نمایید. زیرا نسخه های لنز دارای جزئیات بیشتری هستند. و شما با توجه به آن ها می توانید لنز طبی مناسب خود را انتخاب و خریداری نمایید.

توجه کنید برای انتخاب این محصولات حتما باید فروشگاهی معتبر را انتخاب نمایید. زیرا این محصولات به صورت مستقیم با چشم شما در ارتباط می باشد. و در صورت خرید محصولات بی کیفیت، ممکن است باعث آسیب به چشم خود شوید.

با خرید لنز چشم از فروشگاه مونالنز ، خیالتان از بابت کیفیت و قیمت کاملا راحت است. این مجموعه بهترین لنز چشم های رنگی ، طبی و طبی رنگی را به مشتریان خود ارائه می نمایند. از این رو اگر قصد استفاده از لنز های رنگی و طبی به صورت همزمان را دارید، به راحتی می توانید از تنوع محصولات این فروشگاه بهره مند شوید.

نوشته های مشابه