مقالات

انتخاب جالنزی مناسب برای محافظت از لنز چشم ها

جا لنزی مناسب

لنز چشم، یکی از کاربردی ترین محصولات آرایشی-درمانی است. و انواع لنزهای طبی و رنگی هر روز پرطرفدار تر می شوند. تقاضای بیشتر و رونق بازار، باعث به وجود آمدن وسایل جانبی و نگهدارنده لنز در مدل های متنوع شده است. و از آنجایی که این محصول مستقیما با چشم در تماس است، پس باید در محفظه مناسب و استریل نگهداری شود. از طرفی برخی از انواع لنز ها، مانند لنز های طبی لازم است تا همیشه همراه شما باشند. از این رو محفظه های نگهدارنده لنز بیشترین طرفدار را در بین اکسسوری های دیگر دارند. در واقع خرید این محصولات کاربردی برای محافظت و نگهداری انواع لنز چشم و مراقبت از آن ها در مقابل هرگونه آلودگی و آسیب از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اگر قصد خرید این اکسسوری را دارید، توجه نمایید پک جا لنزی شما باید قابل حمل و راحت باشند. از این رو در ادامه این مقاله ویژگی های یک جا لنزی مناسب را بررسی می نماییم.

ویژگی های مهم برای خرید جا لنزی مناسب

  • درب این محصولات باید به طور کامل بسته شود. به صورتی مایع لنز داخل آن به بیرون نریرد. و از خشکلی لنز های چشم و همچنین از بین روفتن آن ها جلوگیری نماید.
  • یکی دیگر از ویژگی های مهم جا لنزی خوب، مقاومت آن ها در برابر عوامل محیطی مانند گرما، سرما، ضربه می باشد.
  • جنس مواد اولیه ای که برای خرید تولید این محصولات به کار برده می شود باید از مرغوبیت لازم و کافی برخوردار باشد. زیرا جنس نامرغوب این محفظه ها موجب واکنش با مایع لنز و در نتیجه خرابی لنز های چشم می شود.

جا لنزی مناسب

استفاده از پک لنز چه فایده ای دارد؟

  • جلوگیری از انتقال آلودگی: لنز های چشم در صورت تماس مکرر با دست بسیار در معرض آسیب می باشند. از آنجا که هنگام استفاده از پک لنز، این تماس به حداقل می رسد امکان انتقال آلودگی نیز کاهش می یابد.
  • جلوگیری از آسیب به لنز: استفاده از جا لنزی مناسب، موجب جلوگیری از صدمه به لنز ها می شود. زیرا هرگونه آسیب اعم از خراش لنز و یا لب پر شدن این محصولات موجب آسیب به چشم می شود.
  • افزایش طول عمر لنز: با استفاده از انواع پک های لنز چشم آسیب کمتری به لنز وارد می شود. از این رو طول عمر و ماندگاری این محصولات بیشتر خواهد شد.
  • استفاده آسان از لنز: در صورتی که شما از پک های جا لنزی برای مراقبت از لنز چشم های خود استفاده نمایید، استفاده از آن ها با به وسیله ابزار های مخصوص راحت تر می باشد.

شرایط نگهداری صحیح از پک جا لنزی مناسب

  1. برای جا لنزی های مناسب خود، همیشه یک مکان مشخص و ثابت در نظر داشته باشید. زیرا در صورتی که این وسیله را در مکان های مختلف قرار می دهید، موجب شکستگی، ترک و گم شدن، می شود.
  2. محل نگهداری این کسسوری باید دور از دسترس کودکان باشد.
  3. دمای محیط نگهداری نباید بسیار سرد باشد. زیراسرمای زیاد موجب سفتی لنز چشم ها می شود. و این باعث آسیب زیاد به چشمان شما خواهد شد.
  4. همچنین دما های خیلی گرم نیز برای نگهداری جا لنزی ها اصلا مناسب نیست. زیرا گرما باعث شدن شدن لنز ها می شود.
  5. جا لنزی ها را باید در دمای مناسب و به دور از نور خورشید قرار داد.
  6. یک پک جا لنزی را در مدت طولانی استفاده نکنید.
  7. نباید به مدت طولانی از یک جا لنزی استفاده کرد. و این اکسسوری را حدالامکان هر سه ماه یک بار تعویض کنید.
  8. پیش جاگیری لنز ها در محفظه، جا لنزی را به طور کامل بشویید.
  9. محفظه های نگهداری لنز چشم باید پس از شست و شو به خوبی خشک شود. این محصول به طور معمول در دمای اتاق بدون دخالت دست به سرعت خشک می شود.
  10. قبل از جایگذاری لنز ها در محفظه، پک جا لنزی را از محلول مخصوص لنز پر نمایید.

محفظه لنز

جمع بندی

همانطور که خرید لنز چشم و نگهداری از آن حائز اهمیت است، توجه به انتخاب صحیح برای خرید یک جا لنزی مناسب نیز حائز اهمیت می باشد. زیرا حتی اگر شما بهترین برند لنز چشم طبی یا رنگی را خریداری نمایید، اما محفظه نگهداری آن از کیفیت لازم برخوردار نباشد، آسیب های زیادی برای لنز و چشم شما به وجود می آید.

مجموعه مونا لنز بهترین لنز چشم های رنگی، طبی و طبی-رنگی را با انواع اکسسوری و تجهیزات مورد نیاز جانبی به مشتریان خود ارائه می نماید. شما می توانید به راحتی هر یک از این محصولات را خریداری و استفاده نمایید.