مقالات

همه چیز درباره ی لنز چشم های طبی

لنز چشم های طبی

لنز چشم های طبی، محصولاتی هستند که افراد دارای عیوب انکساری چشم به عنوان جایگزین عینک برای دید واضح و راحت استفاده می نمایند. این محصولات در دنیای امروزی بسیار کاربردی هستند. و بسیاری از معضلات استفاده از عینک در استفاده از این محصولات رفع گردیده. همچنین استفاده از لنز های طبی، به بهبود عیوب انکساری اعم از: دوربینی، نزدیک بینی و آستیگماتیسم و غیره در طولانی مدت بسیار کمک می نماید. اگر قصد خرید لنز چشم از نوع طبی را دارید، برای آشنایی بیشتر با این محصولات به ادامه مطلب توجه نمایید.

لنز طبی

لنز طبی چیست؟

لنز چشم های طبی به لنز هایی گفته می شود که به جهت رفع عیوب انکساری چشم مورد استفاده قرار می گیرند. این محصولات اولین بار توسط متخصصین اپتومتریست آمریکایی در سال 1945 کشف شد. استفاده از این محصولات در کوتاه مدت با استقبال خیلی بالایی روبرو شد. به صورتی که امروزه وقتی برای معاینه چشم به پزشک مراجعه می نمایید، اگر دارای هر یک از عیوب انکساری باشید، استفاده از لنز طبی توسط پزشک ها تجویز می شود. زیرا استفاده از لنز به جای عینک دارای مزایا بسیاری از جمله راحتی در انجام فعالیت های روزمره مانند: ورزش و دیگر موارد این چنینی می باشد. استفاده از این محصولات آنقدر فراگیر شد که امروزه برند های بسیاری این محصولات کاربردی را تولید می نمایند. و نمونه های بسیاری از انواع این محصولات در تنوع بسیار بالا در بازار مصرف وجود دارد.

بیشتر بدانید
لنز چشم رنگ روشن

در حال حاظر تقریبا حدود 125 میلیون نفر در حال استفاده از لنز های طبی هستند. و بسیاری از این محصولات جزو لنز های طبی رنگی هستند. یعنی افرادی که دارای عیوب انکساری هستند و علاقه مند به استفاده از لنز های رنگی نیز می باشند، می توانند از نمونه های رنگی طبی این محصولات استفاده نمایند. در حال حاظر لنز چشم های رنگی نمره دار، جزو پرطرفدار ترین نوع این محصولات می باشند.

در چه مواردی می توان از لنز چشم های طبی استفاده نمود؟

همانطور که در ابتدای مطلب بیان نمودیم، لنز های طبی جهت رفع عیوب انکساری چشم مورد استفاده قرار می گیرند. نوعی از این محصولات دارای تنوع رنگی نیز می باشند. و افرادی که علاقه مند به ایجاد یک تغییر در چهره خود هستند، می توانند از این نوع لنز های رنگی نمره دار استفاده کنند. اما به طور کل هدف همه یه این محصولات طبی دید بهتر و واضح شما عزیزان می باشد. پس اگر دارای هر یک از عیوب انکساری زیر هستید، می توانید از لنز چشم های طبی و یا طبی-رنگی استفاده نمایید.

  • التهاب قرنیه یا کراتیت
  • دوربینی
  • نزدیک بینی
  • آستیگماتیسم
  • زخم قرنیه
  • قوز قرنیه
  • مشکل در قرنیه
  • خشکی چشم
  • پیر چشمی

لنز چشم های طبی

مزایا استفاده از لنز های نمره دار

  • این محصولات جایگزین خوبی به جای عینک برای افرادی است که عمل بینی انجام دادند.
  • افرادی که استفاده از عینک را به دلیل تغییر چهره‌شان دوست ندارند، به راحتی می توانند از لنز های نمره دار بدون کمترین تغییر در ظاهر استفاده نمایند.
  • معضلاتی از جمله: لک شدن شیشه، بخار گرفتن، کثیف شدن، افتادن از روی صورت در هنگام راه رفتن یا دویدن، عرق کردن و دیگر موارد این چنینی هنگام استفاده از لنز چشم های طبی وجود ندارد.
  • این محصولات برای افراد ورزشکار که نمی توانند از عینک استفاده کنند، بسیار مناسب است.
  • لنز های نمره دار مطابق با حرکت چشم ها حرکت می کند. به همین خاطر دامنه دید فرد محدود نمی شود.
بیشتر بدانید
لنز چشم نمره بالا

مدت زمان استفاده از لنز های نمره دار

این لنز ها مانند دیگر انواع لنز دارای مدت زمان مشخص برای مصرف هستند. و اگر نمره چشم شما در حال تغییر است، قبل از خرید انواع لنز چشم های طبی در مورد مدت زمان استفاده از آن با پزشک خود مشورت نمایید.

این محصولات در انواع 1.هفتگی 2.ماهانه 3.سالانه وجود دارند. هر فرد با توجه به شرایط بینایی خود از این محصولات استفاده می نماید.

لنز طبی رنگی

خرید لنز چشم های طبی

همانطور که در ابتدای مقاله بیان نمودیم، برند های مختلفی این محصولات را با کیفیت های متفاوتی تولید می نمایند. و از آنجایی که چشم یکی از حساس ترین اعضا بدن می باشد، و این محصولات به طور مستقیم با چشم شما در ارتباط هستند، باید انواع لنز چشم های با کیفیت را خریداری نمایید.

مجموعه مونالنز با در نظر داشتن نیاز افراد مختلف بهترین محصولات را از فوق العاده ترین برند های جهانی به شما عزیزان ارائه می نماید. شما می توانید با مراجعه به صفحه اصلی وب سایت این مجموعه انواع لنز چشم را مشاهده و خریداری نمایید.