مقالات

نگهداری از لنز چشم

نگهداری از لنز چشم

امروزه استفاده از لنز چشم های رنگی برای زیبایی بیشتر چهره، و لنز های طبی به جای عینک برای راحتی بیشتر، بسیار متداول است. همانطور که می دانید این محصولات دارای مدت زمان محدود برای استفاده می باشند. هرچند برخی از آن ها تا حدود یک سال قابل استفاده است. اما نحوه نگهداری لنز چشم و مراقبت از آن ها در مدت زمان ماندگاری آن ها بسیار تاثیر گذار است. همچنین در صورت عدم مراقبت ممکن است باعث آسیب به چشمان خود نیز بشوید.

در ادامه این مقاله موثر ترین راه کار های مراقبت از لنز چشم را بررسی می نماییم.

نگهداری از لنز چشم

صحیح ترین اصول نگهداری از لنز چشم

نوعی از لنز چشم های رنگی، که به لنز یکبار مصرف معروفند، برای برخی از افراد که نگران تمیز ماندن لنز های خود هستند مناسب است. اما همانطور که از نام این لنز ها مشخص است، تنها یکبار می توان از آن ها استفاده نمود. و در صورتی که در طولانی مدت نیازمند استفاده از لنز باشید، خریئ=د این محصولات برای شما اصلا به صرفه نیست. پس با خرید لنز های مدت دارد و یادگیری نحوه نگهداری از لنز چشم ها، می توانید تا زمان طولانی از لنز های رنگی و طبی استفاده نمایید. فرادی که از لنز به جای عینک استفاده می‌کنند خرید مدام لنزهای یک‌بار مصرف تقریبا برایشان غیر ممکن می باشد.
نکاتی که در ادامه بیان می شود، به شما کمک می کند تا به خوبی از لنز های خود مراقبت نمایید. تا هم ماندگاری آن ها بیشتر شود. و هم از آسیب به چشمان شما جلوگیری شود.
نگهداری از لنز چشم

مهم ترین نکات در مراقبت از این محصولات

  • شستشوی دست‌ها قبل از استفاده لنز: اولین نکته برای نگهداری از لنز چشم ها، استفاده از آن ها با دست های تمیز می باشد.
  • نحوه آرایش چشم‌ها هنگام استفاده از لنز: اگر قصد آرایش چشم دارید، این کار را بعد از استفاده از لنز چشم انجام دهید. همچنین قبل از پاک کردن آرایش، لنز را از چشمان خود خارج کنید.
  • ضدعفونی لنزهای خاص: برخی از لنزها حساس‌تر هستند و نیاز به مراقبت بیشتری دارند. برای ضدعفونی کردن این لنزها باید از مواد خاصی استفاده کنید که پزشک تجویز می‌کند.
  • عدم استفاده از آب نمک یا بزاق دهان: هیچگاه برای قراردادن لنز در چشمان خود، دستتان را با بزاق دهان خیس نکنید. و یا از آب نمک برای ضدعفونی آن استفاده نکنید.
  • نگهداری لنزها به صورت جداگانه: حتی اگر دارای نمره چشم خاصی نیستید، لنز های چشم چپ و راست خود را به صورت جداگانه نگه دارید.
  • عدم تماس لنزها با ناخن: هنگام استفاده از لنز چشم ها مراقب برخورد ناخنا هایتان با این محصولات باشید.
  • برداشتن لنزها قبل از خواب: حتما از خواب، لنز ها را از چشمان خود خارج کنید.
  • عدم استفاده از آب شیرین یا آب مقطر: آب و آب‌مقطر ممکن است خراش‌های ریز و درشتی روی لنز ایجاد کنند. لنزهایی که به این صورت ضدعفونی می‌شوند امکان بیشتری دارد که سبب ایجاد عفونت‌های چشمی باشند.
  • عدم استفاده از اسپری مو: متخصصین توصیه می‌کنند که اسپری مو را قبل از استفاده از لنز روی موهایتان بپاشید. تا از آسیب به لنز چشم ها جلوگیری شود.

خرید لنز طبی

جمع بندی

استفاده از لنز چشم برای اکثر افراد یک نوع ضرورت محسوب می شود. زیرا در دنیای امروزی این محصولات جایگزین بسیار مناسبی برای عینک هستند. پس لازم است تا نهایت دقت را برای نگهداری از لنز چشم ها داشته باشید. تا طبق زمان مشخص بتوانید با خیال راحت از این محصولات استفاده نمایید.

توجه نمایید به غیر از مراقبت های شما، خرید لنز چشم با کیفیت مناسب از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از این رو اگر برای خرید لنز چشم مناسب دچار ترید شده اید، با مراجعه به صفحه اصلی وب سایت مونالنز، می توانید انواع این محصولات را بر روی چشم طبیعی مشاهده و مقایسه نمایید. سپس با توجه به شرایط خود بهترین محصول را از معتبر ترین برند های جهانی خریداری نمایید.