مقالات

استفاده از لنز چشم در پاییز و راهکار رفع خشکی چشم

استفاده از لنز چشم در پاییز

امروزه بسیاری از افراد دارای عیوب انکساری چشم، از لنز چشم ها به جای عینک استفاده می نمایند. زیرا این محصول بسیاری از معضلات عینک را برطرف نموده و استفاده از آن انجام بسیاری از کار های روزمره را آسان تر می نماید. برای مثال استفاده از عینک در فصل پاییز و زمستان بسیار اذیت کننده است. عینک ها به صورت متداول از صورت لیز می خورند و در فصول سرد هنگام تنفس مدام شیشه آن بخار می گیرد. همچنین خیس شدن و یا یخ زدن شیشه از دیگر معضلات عینک در فصول سرد است. اما لنز چشم ها هیچ کدام از این معضلات را ندارند. از این رو استفاده از آن ها در فصول سرد بسیار کارآمد و راحت تر است. اما از آنجایی که هوای سرد معضلات خاص خودش را دارد، استفاده از لنز ها در پاییز و زمستان، دارای یکسری اصول و قوائد می باشد.

در این مطلب نکاتی برای استفاده از لنز چشم در هوای سرد را بررسی می نماییم. با استفاده از این نکات شما به راحتی و بدون مشکل می توانید از انواع لنز چشم استفاده نمایید.

استفاده از لنز چشم در پاییز

نکات مهم برای استفاده از لنز چشم در پاییز

به طور کلی با سرد شدن هوا، رطوبت به شدت کاهش میابد. در نتیجه رطوبت سطحی چشم سریع تبخیر می شود، و این امر موجب خشکی چشمان شما می شود. استفاده از لنز چشم در پاییز تا حدودی می تواند از این مشکل پیشگیری نماید. اما در صورت عدم مراقبت و یا استفاده نادرست، با استفاده از لنز هم دچار خشکی چشم می شوید. و این امرو برای افرادی که مجبور به استفاده از لنز طبی هستند، یک معظل بزرگ به حساب می آید.

بیشتر بدانید
مزایا استفاده لنز برای چشم ضعیف

پس برای آنکه دچار این مشکل نشوید، به نکاتی که در ادامه بیان می شود توجه نمایید.

  1. هنگامی که از لنز چشم استفاده می نمایید، به هیچ عنوان چشمان خود را نمالید. زیرا موجب قرمزی و التهاب چشم می‌شود. همچنین باعث می‌شود تا آلودگی یا هر چیزی که باعث خارش چشم شده، در سطح چشم پخش شود و مشکلات دیگری ایجاد کند. برای رفع خارش چشم، از کمپرس آب سرد استفاده نمایید.
  2. نسبت به شست و شو لنز چشم خود حساس باشید. در واقع برای اینکه مطمئن شوید که هیچ نوع ماده حساسیت‌زایی روی سطح لنز باقی نمانده، باید حتما همیشه آن را تمیز نمایید.
  3. نوشیدن آب کافی در فصل سرما و رعایت رژیم غذایی صحیح، می تواند تا حدودی در پیشگیری از خشکی چشم تاثیر گذار باشد.
  4. اگر در طول روز مدام با گوشی و یا صفحه مانیتور سروکار دارید، هر 20 دقیقه به مدت 20 ثانیه به فاصله 20 فوتی (6 متری) نگاه کنید. زیرا زل زدن به مانیتور و گوشی در مدت طولانی باعث خشکی چشم می شود. و این امر در فصل پاییز به دلیل خشکی هوا فراگیر تر است.
  5. اگر می توانید و برای شما امکان پذیر است، حداقل هفته ای یکبار از عینک به جای لنز استفاده نمایید.
  6. و در آخر مهم ترین نکته برای استفاده از لنز چشم در پاییز، استفاده از قطره چشم می باشد. انواع قطره‌های اشک مصنوعی و مرطوب‌کننده در پیشگیری از خشکی چشم بسیار تاثیر گذار است.

استفاده از لنز چشم در پاییز

جمع بندی

همانطور که از مطالب فوق دریافتید، استفاده از لنز چشم در پاییز بسیار کارآمد تر از عینک است. اما به هرحال این محصولات نیز نیازمند مراقبت هستند. از این رو در این طلب نکاتی در خصوص استفاده از این محصولات در هوای سرد را برای شما بررسی نمودیم. در صورت رعایت این موارد، از خشکی چشمان خود در فصول سرد جلوگیری نموده و به راحتی از انواع لنز برای زیبایی یا درمان عیوب انکساری چشمان خود استفاده نمایید.

بیشتر بدانید
نکاتی هنگام خرید لنز برای چشم حساس باید بدانید.

از آنجایی که امروزه تنوع بسیاری در این محصولات وجود دارد، برند های بسیاری انواع لنز چشم های طبی رنگی و یا لنز های رنگی را با بازار مصرف ارائه می نمایند. اما همه ی آن ها کیفیت لازم برای استفاده را ندارند. پس بهتر است این محصولات را از یک فروشگاه لنز چشم معتبر خریداری نمایید.

مجموعه مونالنز با چندین سال سابقه فعالیت در زمینه فروش لنز چشم، بهترین نمونه این محصولات را به شما ارائه می نماید. تنها کافی است به صفحه اصلی وب سایت این مجموعه مراجعه نموده تا از تنوع برند و رنگ این محصولات بهره مند شوید.

با خرید لنز چشم از فروشگاه مونالنز کیفیت و زیبایی را تجربه نمایید.