مقالات

نکاتی هنگام خرید لنز برای چشم حساس باید بدانید.

برخی افراد دارای چشمان حساس تری نسبت به سایرین هستند. این افراد معمولا در حالت عادی و بدون استفاده از لنز چشم دچار خشکی، قرمزی، سوزش چشم و یا دیگر موارد این چنینی می باشند. از این رو معمولا از قطره های مخصوصی استفاده می نمایند. یکی از دغدغه های بسیاری از افراد در جوامع مختلف انتخاب لنز برای چشم حساس می باشد. زیرا لنز ها یک جسم خارجی محسوب می شوند و در صورتی که محصول مناسبی را برای خود انتخاب نکنید، باعث تحریک و آسیب به چشمان شما می شود.

لازم است بدانید، حساسیت چشم ها به معنای عدم استفاده از لنز چشم نیست. خوشبختانه بسیاری از تولید کنندگان برای تولید انواع لنز چشم این موضوع را در نظر گرفته و محصولاتی را تولید نمودند که برای انواع چشم، حتی چشم های حساس نیز مناسب باشد. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید. در این مقاله نکاتی که در انتخاب بهترین لنز برای چشمان حساس تاثیر گذار است را بررسی می نماییم.

آیا می توان از لنز برای چشم حساس استفاده نمود؟

چشم یکی از حساس ترین اعضا بدن می باشد. کوچکترین آلودگی، گرد و خاک و یا عدم اکسیژن رسانی موجب احساس ناخوشایندی در چشمان شما می شود. و از آنجایی که لنز های چشم یک جسم خارجی محسوب می شوند، برای چشمان حساس شاید کمی اذیت کننده باشد. البته این در صورتی است که شما بدون اطلاعات کافی و شناخت برند های مختلف اقدام به خرید لنز چشم نمایید. در صورتی که قبل از انتخاب ای محصولات یکسری نکات مهم را در نظر بگیرید، شما نیز مانند سایر افراد می توانید از این محصولات به راحتی استفاده نمایید.

بیشتر بدانید
خرید لنز چشم سنیوریتا

اولین و مهم ترین نکته آن است که نباید مدت طولانی از لنز ها استفاده کنید. بهتر است هر چند ساعت یکبار آن را خارج نموده و به چشمان خود استراحت دهید. اما به غیر از این مورد، نکات مهم دیگری وجود دارد که در قسمت های بعدی بیان می شود.

نکات مهم خرید لنز برای چشمان حساس

لنز برای چشم حساس

  • اکسیژن رسانی مناسب

لنز به عنوان یک جسم خارجی، سطح چشم را پوشانده و مانع از اکسیژن رسانی می شود. این موضوع برای افرادی که دارای چشمان حساس هستند، مشکل ساز است. به همین علت هنگام خرید لنز برای چشمان حساس باید به قابلیت نفوذ پذیری اکسیژن، توجه بالایی شود. در این صورت بروز آسیب هایی که در اثر کمبود اکسیژن چشم رخ می دهد به حداقل می رسد.

  • محتوا آب در ساختار لنز ها

از دیگر مشکلاتی که برای چشمان حساس رخ می دهد، خشکی چشم می باشد. این افراد باید از لنز هایی استفاده نمایند که درصد محتوا آب در ساختار آن ها مناسب باشد.

لازم است بدانید هرچه محتوا آب در ساختار لنز چشم بیشتر از 50 درصد باشد، آن محصول ضخیم تر است. و هرچه محتوا آب کمتر از 50 درصد باشد، لنز چشم نازک تر می باشد. از طرفی لنز با محتوای آب بیشتر احساس خشكی را بیشتر می‌نماید. زيرا موجب دور شدن آب از چشم می شود. پس می توان گفت لنز با محتوای آب کمتر برای افرادی که دچار خشکی چشم هستند، مناسب تر می باشد. در واقع بهترین لنز برای چشم حساس، محصولی، با حداکثر ۴۰ درصد محتوای آب است.

  • مدت زمان استفاده از لنز برای چشم های حساس

هنگامی که شما از لنز های طبی یا لنز های رنگی برای مدت طولانی استفاده می نمایید، بافت های مختلفی روی آن جمع می شود. این محصولات دارای قابلیت جذب عوامل مختلف از گرد و غبار و باکتری ها گرفته تا پروتئین و لیپید های موجود در اشک را دارند. و در واقع به همین علت است که شست و شو لنز چشم به صورت روزانه یکی از مهم ترین نکات برای نگهداری از آن ها است. با این حال این مسئله ممکن است برای کسانی که دارای لنز چشم هستند، کمی اذیت کننده باشد. از این رو توصیه می شود افرادی که از لنز های رنگی تنها برای زیبایی استفاده می نمایند، مدت زمان وجود انواع لنز در چشم را به حداقل رسانند. و یا تنها در موارد خاص و موقعیت های مهم از لنز چشم ها استفاده کنند. اما اگر برای رفع عیوب انکساری مجبور به استفاده از لنز ها هستید، با مشورت با پزشک خود و استراحت دادن به چشم ها به صورت هر چند ساعت یکبار، می توانید از این محصولات استفاده نمایید.

  • تناسب اندازه لنز برای چشم های حساس

کسانی که دارای چشمان حساس تری نسبت به سایر افراد می باشند، هنگام خرید لنز چشم باید دقت بیشتری داشته باشند.

بیشتر بدانید
انواع لنز چشم

اکثر چشم‌پزشک ها در نسخه لنز چشم شما، اندازه‌گیری دقیقی از ابعاد و شکل قرنیه ارائه می‌دهند. برای مثال مواردی همچون: منحنی پایه و قطر قرنیه، فرم و اندازه لنز مناسب برای چشمان شما را مشخص می کند.

هرچه دقت ارزیابی این ابعاد و اندازه‌ها بیشتر باشد، تناسب لنز با شکل قرنیه بیشتر و عوارض استفاده از لنز کمتر است. افرادی که دارای هرگونه حساسیت چشم هستند، باید حتما این موارد را به پزشک خود اطلاع دهند. تا نسخه آن ها مطابق با شرایط چشمشان تهیه شود. در این صورت می توان لنز مناسب با چشم حساس را به راحتی از فروشگاه و مجموعه های معتبر تهیه نمود.

لنز برای چشم حساس

جمع بندی

همانطور که می دانید، لنز چشم ها، به صورت مستقیم با چشم شما در تماس است. پس خرید یک لنز فوق العاده از یک برند معتبر به خصوص برای افرادی که دارای چشم هستند، بسیار حائز اهمیت می باشد. و شما باید فروشگاه لنز چشم را انتخاب نمایید که در این زمینه دارای محصولات متنوع و با کیفیتی باشد. 

مجموعه مونالنز با چندین سال سابقه فعالیت در زمینه فروش لنز چشم، بهترین نمونه این محصولات را به شما ارائه می نماید. تنها کافی است به صفحه اصلی وب سایت این مجموعه مراجعه نموده تا از تنوع برند و رنگ این محصولات بهره مند شوید.

با خرید لنز چشم از فروشگاه مونالنز کیفیت و زیبایی را تجربه نمایید.